PORANNY KRĄG -WIOSNA

Celem naszych cyklicznych zajęć jest nie tylko stymulacja wielozmysłowa, obejmująca swym zasięgiem dotyk, wzrok, słuch, węch i smak, ale przede wszystkim spotkanie terapeuty i dziecka oraz dzieci ze sobą nawzajem. Spotkanie, którego istotą jest budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa.

Podstawą tworzenia „Porannego Kręgu” jest świat przyrody. Świat, którego jesteśmy częścią, w którym jesteśmy zakorzenieni, od niego uzależnieni i poddani jego rytmowi. Ten świat jest źródłem symboli podstawowych: żywiołów, barw, zapachów, smaków, wrażeń dotykowych i termicznych.

Grupy rewalidacyjno – wychowawcze: „Muchomorki”, „Krasoludki”, „Biedroneczki”, „Teletubisie”, „Puchatki” i „Maziajki” systematycznie biorą udział w zajęciach „Porannego Kręgu”. Ich wychowawczynie (Panie Anna Piegza, Wanda Stopyra, Marta Motyka, Magdalena Muryj, Gabriela Prokop, Anna Rybczyńska) wkładają dużo trudu i energii w udekorowanie sal, dbają o wszystkie niezbędne do zajęć pomoce oraz o dobre samopoczucie dzieci podczas zajęć.

Wiosenny „Poranny Krąg” charakteryzuje się kolorem zielonym, kojarzonym z siłą tworzenia, wzrostu, z procesem dorastania, pragnieniem odnowy. Zieleń łagodzi, przynosi zadowolenie, uspokaja i odpręża. Olejek stosowany wiosną do masażu dłoni dzieci oraz do aromaterapii ma zapach cytryny. Cytryna to również smak przyporządkowany wiośnie. Dzieci poznają gorzko – kwaśny smak tego owocu oraz jej zapach. Żywiołem, który reprezentuje wiosnę jest ziemia, która stanowi bodziec wzrokowy, zapachowy oraz dotykowy.
Każdej porze roku przyporządkowany jest instrument będący źródłem bodźców dźwiękowo – wibracyjnych – wiosną używamy bębna. Każde spotkanie z „Porannym Kręgiem” budzi w dzieciach bardzo pozytywne emocje i tak było również i tym razem – popatrzcie!